Wednesday 5 November 2014

PEMAKANAN TAMBAHAN UTK IBU HAMIL


 Hari ni sy nk share cara pemakanan tambahan utk ibu hamil. Setiap ibu pasti sangat teruja kan bila  tahu dirinya hamil, apatah lagi jika kehamilan itu, amat dinanti nantikan... sememangnya keterujaan tu tak dapat kita elakkan.. macam saya dulu, first pregnancy saya sibuk mencari pelbagai pemakanan tambahan utk bayi saya..masa tu tk kenal lagi shaklee, saya dok cari pelbagai makanan semulajadi utk tambahkan nutrisi dan zat pd kandungan sy.. dulu sy mmg jenis tak suka ubat, ubat hospital bekalkan pon saya tak pernah makan.. jadi solution yg terbaik, saya gantikan dgn buah- buahan seperti oren, kiwi, anggur, epal utk dapatkn asid folik dan pelbagai vitamin lain.. makan sayur pon sanggup dulu-dulu...hihi... 

kehamilan anak kedua, buatkan sy penat sb sy dah bekerja semasa hamil anak kedua.. nk cari buah-buahan mcm dulu mmg tak sanggup dah, sb badan pon penat kan.. sehingga saya mencuba SET KEHAMILAN SHAKLEE ni.. first suplemen sy cuba ialah OSTEMATRIX.. mmg berkesan utk masalah penat badan dan sakit2 urat.. bulan berikutnya barulah sy mencuba set2 kesihatan yg lain..dan sememangnya mengujakan saya... terrrbaiiik sgt.. 

ni dia SET KEHAMILAN SHAKLEE




Sedikit panduan utk ibu hamil jadikan panduan pemakanan tambahan.. selamat beramal!


Panduan Pemakanan Tambahan Buat Ibu Mengandung...

(1) B-Complex - 1 tab daily. Tak perlu ambil acid folic separately, because this B-Complex dah lengkap dgn 8 kumpulan B, termasuklah asid folik.

(2) Vita-Lea with Iron - 1 tab daily. Vita-Lea nie is a multivitamin. So, bila dah ambil nie tak perlu ambil Obimin ya.

(3) Vit-C - 1 tab daily. Improve your antibodi, natural antihistamine and collagen source, so will reduce stretch mark effect.

(4) OsteMatrix - 4 tab daily, will give you 1000mg calcium needed daily. Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat & gigi utk baby. Jika minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari pon mencukupi.

(5) Protein (ESP) - Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. Sekali sehari ajer. Air tue boleh air kosong, mahupon juice seperti orange juice. ESP ini akan berikan tenaga berterusan, supaya mommy tak cepat letih, selain mencantikkan kulit. Kurang stretch-mark effect.

(6) OmegaGuard - 1 tab daily is enough.DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan brain & mata baby, ya. Buat mommy pula, ia akan kawal paras kolesterol dalam badan mommy.


utk konsulatasi, blh hubungi saya:
017-9287250
faizah kmz

No comments:

Post a Comment

 
All Rights Reserved By SihatVittaShoppe Design by Qiela Azman